Loading...

Hogyan meditáljunk?

Meditáció, a Te csendes időd.

Amikor ellazulsz, nyugalomban és békességben vagy, amikor megpihen a Tested és a Lelked, akkor megnyílik a belső kapud és eléred Önmagad belső Magját, eléred a Végtelent.

Meditáció szintjei

Hétköznapok meditációja ~ 1. szint

Volt olyan pillanatod az Életedben, amikor „elfelejtetted” a környezetet, amikor belefeledkeztél egy dologba / tevékenységbe? Ekkor a gondolataid először kalandoztak, majd egyszer csak lecsendesedtek és Te csak egyszerűen jelen voltál a pillanatnak. … Lehetett ez egy természeti jelenségbe való belefeledkezés, egy alkotói tevékenység, egy kikapcsolódás.

Minden olyan tevékenység, amiben így fel tudsz oldódni, el tudsz lazulni, az maga a hétköznapok apró, nem tudatos „meditációja”.

Pihentető meditáció ~ 2. szint

Az a fajta meditáció, amikor Te tudatosan ellazítod a tested és megteremted Önmagadban a belső nyugalmat. Engeded, hogy az összevissza csapongó gondolataid felbukkanjanak, majd eltűnjenek. Ahogy elcsendesedik a gondolat, megérkezel a belső nyugalomba. És ez már jó.

Egy ilyen meditáció által sokkal kipihentebbé válsz. Olyan helyzetekben is, amelyek korábban stresszt okoztak neked. Javul a figyelmed, és a koncentrációkészséged, a gondolkodásod tisztább lesz.

Tudatos meditáció ~ 3. szint

A meditáció azon pontján amikor elérkezel a belső nyugalomban, tovább is léphetsz és a meditáció irányának megfelelően áthelyezheted a tudatod egy másik valóságba.

A meditáció iránya lehet: valamilyen tevékenységedben (sport, tanulás, munka stb.) előrébb jutás, a gyógyulás, Önmagad belső világának megismerése, az Élethelyzeted megértése, a megoldás megtalálása, a természettel, avagy az égi világgal való kapcsolatfelvétel, egyszóval bármi lehet.

Meditáció alaplépései

☆ Gondoskodj a nyugodt körülményekről. Fontos a kényelmes öltözet. Kapcsold ki, vagy némítsd le a telefonodat. … Használhatsz gyertyát (fehér), füstölőt (levendula) és számodra kellemes zenét.

☆ Önmagad elhelyezkedése: találd meg a kényelmes testhelyzetet, kinek a szék, kinek a pokróc, kinek a párna (próbáld ki) és mindenképp csukd be a szemed.

☆ Test ellazítása: Lazítsd el teljes testedet. Gondolatban haladj végig a lábujjtól a fejed búbjáig és engedj el minden feszülő izmot. Figyelj a légzésedre! Egyszerűen csak figyeld a természetes ritmusát.

☆ Gondolatok ellazítása: Engedd a gondolataid áramlását. Engedd, hogy felbukkanjon, majd eltűnjön. Az elején természetesen rengeteg gondolat cikázik át rajtad. Sebaj, hadd jöjjenek és menjenek. Jön, pillants rá, engedd tovább. Egy idő után ritkulni fognak és egyszer csak eljutsz az elcsendesedett állapotba.

☆ Meditáció végén lassan térj vissza éber tudatállapotodba, finoman mozgasd át a tagjaidat, nyújtózz és a végén nyisd ki a szemed. Óvatosan, lassan kelj fel.

Tanácsok a kezdetekhez

☆ A kezdeti időszakban érdemes a meditációs azonos napszakban és azonos körülmények között csinálni, mert így a Lelked hozzászokik, hogy hogyan tud nyugalomban lenni.

☆ Légy türelmes, és megértő Önmagaddal. Itt nincsenek elvárások, úgy haladj, ahogy Neked kényelmes és jól esik. Semmit nem lehet erőltetni.

☆ Csinálj mindet egyszerűen, és aminek meg kell történnie, meg is történik. Ne ragaszkodj „spirituális élményhez” sem, – ha megtörténik, akkor szép és jó – ha nem akkor is rendben van minden.

☆ Meditálj úgy, ahogy Neked jól esik: Meditálhatsz Önmagadban is, de meditálhatsz Másokkal is. Ez lehet csoportos meditáció vagy egyéni, vezetett meditáció is.

By | 2018-05-07T10:30:40+00:00 2018 március 24.|Categories: Életutad megtalálni, Lélekhang ~ Meditációk|Tags: |
PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com
Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.